Handelsbetingelser:

Generelle oplysninger
Tina Pade v/Guldsmed Pade
Nørre Torv 8
3060 Espergærde
CVR-34024022
Tlf : 49134823
Mail: guldsmedpade@gmail.com

Fortrolighed/sikkerhed
Dine oplysninger om navn, adresse, telefonnummer osv. behandles fuldt fortroligt, og bruges til at ekspedere din bestilling. Lovgivningskrav til erhvervsdrivendes regnskaber indebærer, at vi er nødt til at opbevare dine personoplysninger i fem år. Kreditkortoplysninger formidles via guldsmedpade.dk til PBS på en sikker og krypteret SSL forbindelse og gemmes ikke af guldsmedpade.dk. Personoplysninger transmitteres til guldsmedpade.dk i ikke-krypteret form og gemmes i en database på en sikker server, hvortil der ikke er direkte adgang fra Internettet. Vi videregiver naturligvis ikke dine personoplysninger til tredjemand.
Den dataansvarlige er Tina Pade. Guldsmed Pade v/Tina Britt Pade
Som registreret hos Guldsmed Pade, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: guldsmedpade@gmail.com

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved guldsmedpade@gmail.com I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere
varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit
køb.

Varens stand, når du sender den retur: Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til
Guldsmed Pade
Nørretorv 8
3060 Espergærde

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler ved os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til
Guldsmed Pade
Nørretorv 8
3060 Espergærde
eller afleveres direkte i vores fysiske butik.

Når du returnerer varen, bedes du medsende faktura og bon du har modtaget og en udførlig beskrivelse af årsagen til reklamationen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Garanti og certifikater
Alle ure sælges med garantibevis. Garantien er et tillæg til den almindeligt gældende købelov og gælder 2 år fra købsdatoen.

Garantien omfatter ikke rem, lænke, glas og krone, men derimod selve urværket

Betaling
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

På www.guldsmedpade-shop.dk kan der betales med:
Dankort, visa/Dankort, Mastercard, maestro, visa, Visa Electron, JBC og Amarican Express. Vi opkræver ikke betalingsgebyr. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering
Fri fragt på alle varer. Lagervarer bliver afsendt samme hverdag med bestilling frem til kl. 14.

For ikke-lagervarer leveres varen samme eller første hverdag efter vi har modtaget varen fra leverandøren. Flere forsendelser pr. ordre kan forekomme, men det vil naturligvis ikke give yderligere omkostninger for dig som kunde. Hvis varen er forsinket eller i restordre, vil du få besked på tlf eller e-mail. Dette kræver dog, at du har oplyst os din e-mailadresse og tlf nummer.

Vi benytter helst Post Nord Danmark til vores leveringer, på baggrund af deres leveringshastighed og troværdighed.

Vi sender kun til udlandet, Grønland og Færøerne efter særlig aftale.

Ophævelse af køb
Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

• Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres

• Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i
forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet

• Der opstår en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, fx en betalingsfejl el.lign.

• Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Forbehold
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst
muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

Vi tager forbehold for force majeure.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi
ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til guldsmedpade@gmail.com Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk
Nævnenes Hus,
Toldboden 2
8800 Viborg

Via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her https://ec.europa.eu/consumers/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 1.5.2024